1

سومین کشتی حامل کالای اساسی در بندر شهید رجایی پهلو گرفت

  • کد خبر : 4217
  • 23 خرداد 1403 - 21:55
سومین کشتی حامل کالای اساسی در بندر شهید رجایی پهلو گرفت
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از پهلودهی سومین کشتی حامل کالای اساسی در بندر شهید رجایی طی سال جاری خبر داد.

حسین عباس‌نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بندر شهید رجایی به عنوان بزرگ‌ترین بندر تجارب کشور یکی از مبادی مهم ورود کالاهای اساسی به کشور است که سالانه کشتی‌های مختلفی در این بندر پهلودهی می‌شوند.

وی ادامه داد: در سال گذشته یک میلیون و ۱۹۸ هزار و ۷۷۸ تُن انواع کالای اساسی اعم از روغن خوراکی، غلات، کودهای شیمیایی و نهاده‌های دامی در بندر شهید رجایی تخلیه شد که از این میزان یک میلیون و ۵۵۶ هزار و ۱۲ تُن گندم و ۲۵۶ هزار و ۳۴۸ تُن روغن بود.

وی افزود: بر همین اساس در سال جاری نیز این رویه تداوم یافته و در حال حاضر یک کشتی پانامکس حامل ۶۷ هزار و ۵۰۰ تن گندم در این بندر بزرگ تجاری و در راستای اهمیت تخلیه به موقع کالا، پهلودهی شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: تخلیه گندم این کشتی پس از طی روند بندری و گمرکی در صورت آمادگی و موافقت صاحب کالا، به صورت حمل یکسره انجام می‌شود که زمان تخلیه و حمل را بسیار کاهش می‌دهد.

وی تصریح کرد: در سال جاری بندر شهید رجایی سع فروند کشتی حامل کالای اساسی را پهلودهی کرده که ۲ فروند حامل گندم و یک فروند شناور حامل روغن بوده است.

عباس نژاد گفت: کشتی قبلی گندم حامل ۷۰ هزار تن گندم و کشتی حامل روغن نیز ۴۳ هزار تن روغن بود که به سرعت پهلودهی و تخلیه شدند.

لینک کوتاه : http://simayemakran.ir/?p=4217

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.