1
نماینده هرمزگان:

تقویت شوراها در گرو آموزش و اعتماد است

  • کد خبر : 3605
  • 09 اردیبهشت 1403 - 11:25
تقویت شوراها در گرو آموزش و اعتماد است
نماینده مردم هرمزگان در مجلس گفت:‌شوراهای اسلامی شهر و روستا ظرفیت ارزشمند برآمده از قانون اساسی کشورمان است که برای تعالی آنها باید آموزش و اعتماد به خوبی پیگیری شود.

محمد آشوری نماینده مردم بندرعباس،‌ قشم، حاجی آباد، بوموسی و بندرخمیر در خانه ملت شب گذشته در همایش شوراهای شهرستان قشم که به مناسبت سال روز تشکیل شوراها در شهر «رمکان» این جزیره برگزار شد، اظهار داشت: شوراها یک ظرفیت ارزشمند برآمده از قانون اساسی کشورمان و بخشی از فرآیند مردم سالاری دینی در جامعه ما بشمار می روند.

وی با تصریح بر این که باید به شوراها برای سپردن کارهای بزرگ اعتماد کرد و این اعتماد در حقیقت میدان به دادن به نقش مردم در اداره امور خویش است، خاطرنشان کرد: شوراها برای ایفای این مسؤولیت مهم به آموزش نیاز دارند و این فرآیند باید از درون خود شوراها آغاز شود.

آشوری با بیان این که نظارت بر عملکرد شهرداران و دهیاران یکی از وظایف شوراها در نظر گرفته شده است اما مسؤولیت برجسته تر شوراها باید ایفای نقش پارلمان محلی و هدایت مطالبات مردمی به سمت و سوی مناسب و درست برای پیگیری آنها باشد، افزود: شوراها می توانند به عنوان بخشی از ارتباط حاکمیت با آحاد جامعه نقش قوی تری ایفا کنند و مسؤولان نیز باید به این نقش احترام بگذارند.

رییس مجمع نمایندگان هرمزگان همچنین گفت:‌ شوراهای قشم تحرک خوبی در زمینه هدایت آبادانی و توسعه مناطق مختلف دارند که این اقدامات شایسته قدردانی است.

در این همایش احمد مرادی دیگر نماینده هرمزگان و نیز فاطمه جراره منتخب مردم مرکز هرمزگان در مجلس دوازدهم نیز حضور داشتند.

لینک کوتاه : http://simayemakran.ir/?p=3605

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.