1

خلیج فارس نماد خود باوری و هویت ایران اسلامی است

  • کد خبر : 3649
  • 10 اردیبهشت 1403 - 20:01
خلیج فارس نماد خود باوری و هویت ایران اسلامی است
بخشدار هرمز گفت: خلیج فارس نماد مبارزه با استعمار و زیاده خواهی است و این صفت به دلیل حماسه ای بزرگ و شگرف برای تاریخ ماست.

محمد بنده بخشدار هرمز در مراسم روز ملي خليج فارس در جزيره هرمز بيان داشت: برخی که استقلال شان به ۴۰سال هم قد نمی دهد می خواهند با تغییر نام خلیج فارس برای خود هویت بسازند اما دربرابر اسناد تاریخی مهر سکوت برلب دارند.

وي گفت: پاسداشت روز خلیج فارس نه تنها گرامیداشت خرد و اندیشه بلکه بزرگداشت روزی است که بشرهویت تمدنی خود را به آن بدهکار است.

بخشدار هرمز با بیان اینکه تاریخ پرافتخار ایران اسلامی درتقویم خود حماسه های فراوانی دارد، افزود: در این میان روزهای با شکوهی همچون روز ملی خلیج فارس روزی آشنا در حافظه جمعی تمام کسانی است که به فرهنگ و تمدن توجهی ویژه دارند.

وی ادامه داد:خلیج فارس نماد مبارزه با استعمار و زیاده خواهی است و این صفت به دلیل حماسه ای بزرگ و شگرف برای تاریخ ماست.

بنده گفت: جهان نباید بازیچه عده ای که خودشان هویت مجعول ونامشخصی دارند، شود و ازعنوان های جعلی و ساختگی برای یک مکان تاریخی وبین المللی سوءاستفاده کنند.

وی با اشاره به نقش خلیج فارس در تحول فرهنگی و تمدنی جهان گفت: اگر چه نظام سلطه با برخی شیطنت ها و اهداف منفعت طلبانه به دنبال مشروعیت بخشی به حضور خود با دادن آدرس غلط و تشویش اذهان عمومی و تحریف تاریخ کهن این سرزمین است اما همه شواهد تاریخی اعم از کتب، نقشه ها، سفرنامه ها و یافته های باستان شناسی نشان می دهد نام این منطقه (بحر فارس) یا (خلیج فارس) بوده است.

نماینده دولت در هرمز افزود: این مناسبت موجب همبستگی و همدلی بی نظیر همه ایرانیان نه تنها در این کشور بلکه در سراسر جهان است و هیچ مناسبتی با شکوه تر از این موضوع، موجب وفاق ملی نمی شود.

بنده افزود: خلیج فارس نه فقط یک نام که تنها هویت همه نام های ایرانیان است وهمه مدعیان نام جعلی بارها و بارها فراموش کرده و آن را به نام حقیقی اش خوانده و مایع تمسخر دیگران شدند.

وی ادامه داد: از این منظر خلیج فارس یک عنوان در نقشه های محیطی وحتی یک اسطوره ساز و اسطوره گونه نیست بلکه نامی ماندگار است که تمامی ویژگی های بلند و کامل اسطوره را با حقیقت خود در برگرفته است.

وی ادامه داد: از این منظر خلیج‌فارس یک عنوان در نقشه‌های محیطی و حتی یک اسطوره ساز و اسطوره گونه نیست بلکه نامی ماندگار است که تمامی ویژگی‌های بلند و کامل اسطوره را با حقیقت خود در برگرفته است.

بخشدار هرمز اظهار داشت: به این اعتبار خلیج‌فارس یک حقیقت جاری و نماد گویایی است که وسعتش حتی در تاریخ فرهنگی و جغرافیایی هویتی ایرانیان یکتاپرست و موحد می‌درخشد.

بخشدار هرمز بیان داشت: خلیج‌فارس نه‌فقط یک نام که هویت همه نام‌های ایرانیان است و همه مدعیان نام جعلی، بارها و بارها ادعای خود را فراموش کرده و آن را به نام حقیقی‌اش خوانده و مایه تمسخر دیگران شدند.

لینک کوتاه : http://simayemakran.ir/?p=3649

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.