1

روز کارگر برای تمام کارگران کشور تعطیل رسمی است

  • کد خبر : 3527
  • 06 اردیبهشت 1403 - 9:23
روز کارگر برای تمام کارگران کشور تعطیل رسمی است
مدیرکل کار، تعاون و رفاه هرمزگان گفت: بر اساس قانون کار، روز کارگر برای تمامی کارگران تعطیل رسمی است و کارفرمایان نباید در این روز کارگران را وادار به کار کنند.

مجتبی معین وزیر مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان گفت: بر اساس قانون کار ، روز کارگر برای تمامی کارگران تعطیل رسمی است و کارفرمایان نباید در این روز کارگران را وادار به کار کنند.

وی افزود: با توجه به ماده ۶۳ قانون کار علاوه بر تعطیلات رسمی کشور ، روز کارگر (۱۱ اردیبهشت ) نیز جز تعطیلات رسمی کارگران به حساب می آید.

مجتبی معین وزیری در ادامه بیان کرد : طبق قانون کار، کارفرمایی اجازه ندارد کارگر را به اضافه کاری وادار نمایند، هر چند برخی از کارفرمایان این روز را به مثابه ی روز کاری برای کارگران تلقی کرده و آنها را بعضا مجبور به کار می کنند اما قانون کار تاکید بر تعطیل رسمی کارگران دارد.

معین وزیری در پایان گفت: روز کارگر براساس مقررات قانون کار برای کارگرانی که تابع این قانون هستند روز تعطیل رسمی محسوب می شود که مزد آن نیز مطابق ایام تعطیل سال باید به کارگران پرداخت شود و اگر به هر دلیلی کارگاهی تعطیل نشود ، اولا باید حضور کارگران با توافق بین کارگر و کارفرما باشد و ثانیا مطابق با مبحث اضافه کاری به ازای هر ساعت کار ، در این روز اضافه کاری محاسبه شود.

لینک کوتاه : http://simayemakran.ir/?p=3527

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.