2

ضعف اطلاع رسانی دلیل شایعات بنزینی

  • کد خبر : 3150
  • 18 فروردین 1403 - 21:46
ضعف اطلاع رسانی دلیل شایعات بنزینی
یک کارشناس حوزه رسانه گفت: اطلاع رسانی در زمینه موضوع بنزین بسیار غیرحرفه ای و ناپخته صورت می گیرد و همین عامل باعث شکل گیری شایعات می شود.

محمد کمالی باغستانی دکترای رسانه صبح امروز گفت : زمانی که موضوعی در حد و اندازه قیمت بنزین و کارت سوخت و … در جامعه تا این اندازه تأثیر روانی دارد،‌ نباید اطلاع رسانی پیرامون آن به صورت سطحی و ناپخته و غیرمنسجم صورت گیرد.

وی با بیان این که هر بار اطلاع رسانی درباره موضوع بنزین آنهم به صورت سرپایی و ناقص موجب ایجاد شایعات فراوان در جامعه گشته، خاطرنشان کرد: وزارت نفت می بایست برای هر اقدام در حوزه بنزین و گازوییل پیوست رسانه ای مشخص داشته و جامعه را روشن سازی کند.

کمالی باغستانی افزود: هر اقدام بزرگ اقتصادی در کشور می بایست با اطلاع رسانی کامل و اقناع جامعه صورت بگیرد و وزارت اقتصاد و شورای اطلاعی رسانی کشور و نیز وزارت نفت می بایست در این زمینه برنامه درست و دقیقی اجرا کنند.

این مدرس دانشگاه همچنین گفت: استفاده مناسبی از ظرفیت رسانه ها در شرایط فعلی در کشور صورت نمی گیرد و این در حالی است که رسانه در دنیای امروز در مسیر اقناع افکار عمومی نقش محوری ایفا می کند و در این زمینه مشکل اساسی وجود دارد و تبعات بی تدبیری در حوزه رسانه به جامعه تحمیل می شود.

کمالی باغستانی با تصریح بر این که هرگونه اقناع افکار عمومی از تبعات احساسی پس از انجام یک تحول اقتصادی می کاهد، گفت: گاهی در اجرای طرح های کلان اقتصادی حتی مدیران میانی توجیه نیستند و این موضوعات موجب تشدید نگرانی در جامعه می شود.

لینک کوتاه : http://simayemakran.ir/?p=3150

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.