1

کلاهبرداري از دانش آموزان در پوشش فروش سوالات کنکور

  • کد خبر : 3541
  • 06 اردیبهشت 1403 - 19:05
کلاهبرداري از دانش آموزان در پوشش فروش سوالات کنکور
رئيس پليس فتا استان هرمزگان با هدف پيشگيري از کلاهبرداري از دانش آموزان با شيوه فروش سوالات کنکور ، توصيه هاي لازم را ارائه کرد.

احسان بهمني در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس گفت: کلاهبرداران و مجرمان سايبري از هر فرصتي براي سوء استفاده و کلاهبرداري از مردم استفاده مي کنند گرچه پليس فتا نيز بصورت مستمر با آنان برخورد کرده و عرصه را براي اقدامات مجرمانه اين افراد ناامن کرده است، اما آگاهي مردم نيز عامل مهمي در ناکام گذاشتن اين افراد است.

وي با بيان اين که کلاهبرداران با توجه به نزديک شدن به کنکور اقدام به تبليغات کذب درجهت خريد و فروش سوالات کنکور مي نمايند ، افزود: افراد کلاهبردار بعد از ارتباط با مشتريان خود و با جلب اعتماد آنها، با استفاده از پيام‌رسان‌هاي موازي اقدام به تبليغ و فروش غيرقانوني برخي سوالات همراه با جواب مي‌کنند که بسياري از اين سوالات مربوط به آزمون‌هاي سال‌هاي گذشته است.

اين مسئول انتظامي اظهار داشت: برخي از اين کلاهبرداران با ادعاهايي نظير تضمين قبولي در دانشگاه‌هاي عالي و کسب رتبه برتر در کنکور، داوطلبان و خانواده‌هاي آنان را اغفال مي‌کنند و پس از دريافت وجوه ميليوني و کلاهبرداري نه تنها هيچ سوالي را ارسال نمي‌کنند بلکه ديگر پاسخگوي تماس‌هاي آنان هم نيستند.

رييس پليس فتا استان هرمزگان با اشاره به اينکه چنين ادعاهايي مبني بر فروش سوالات کنکور و حتي امتحانات نهايي در فضاي مجازي کاملا جعلي بوده و دانش‌آموزان نبايد به اين آگهي‌هاي دروغين اعتنا نکنند،از عموم شهروندان خواست ضمن توجه جدي به توصيه‌هاي پليس فتا فريب اين گونه کلاهبرداري‌ها نخورند و در صورت مشاهده موارد مشکوک وهرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس www.Cyberpolice.gov.ir گزارش کنند و ويا از طريق مرکز فوريت‌هاي سايبري به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل کنند.

لینک کوتاه : http://simayemakran.ir/?p=3541

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.