0

موافقت رییس جمهور با طرح تاسیس پردیس دانشگاه‌های دریایی کشور در هرمزگان

  • کد خبر : 3791
  • 20 اردیبهشت 1403 - 18:29
موافقت رییس جمهور با طرح تاسیس پردیس دانشگاه‌های دریایی کشور در هرمزگان
استاندار هرمزگان با اشاره به موافقت رییس جمهور با انتقال دانشگاه‌های دریایی کشور به این استان، گفت: پردیس دانشگاهی هرمزگان به مساحت هزار و ۸۰۰ هکتار با محوریت دریا در شهر جدید خلیج‌فارس ساخته می‌شود.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در نشست کارگروه توسعه دریا محور هرمزگان که با حضور رییس سازمان بنادر و دریانوردی کشور و رییس کل گمرک ایران برگزار شد، افزود: در نشست اخیر استانداران با رییس جمهور، طرح تاسیس پردیس دانشگاه‌های دریایی کشور در هرمزگان مطرح کردیم که ضمن موافقت با این پیشنهاد، در همان نشست به وزیر علوم نیز دستور داده شد که ترتیب این امر داده شود؛ در این راستا چند هکتار زمین در شهر جدید خلیج‌فارس به عنوان مرکز آموزشی درنظر گرفته‌ایم تا پردیس دانشکده‌های دریایی کشور در آن جا مستقر شوند.

دوستی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات کارگروه استانی اقتصاد دریا پایه به صورت اجمالی پروژه‌ها و زیرپروژه‌های تعریف شده ذیل سیاست‌های ۹ گانه ابلاغی را معرفی کرد و افزود: جزایر استان و اقدامات مرتبط با آن‌ها اهمیت بسیاری در اقتصاد دریامحور دارد و اخیرا به شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز پیشنهاد داده‌ایم که مباحثی درخصوص توسعه دریامحور و جزایر سه‌گانه در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان درج کند.

نماینده عالی دولت در هرمزگان، بر ضرورت تعریف الگو مناسب توسعه اقتصاد دریا با نظر مشاوران بین‌المللی تاکیدو اظهار کرد: درحال حاضر نیاز داریم که برای تهیه کلان تصویر توسعه دریامحور در کشور، گروه‌های کارشناسی و مشاوران بین المللی را پای کار بیاوریم تا زمینه‌های اقتصادی فعالیت در دریا با چشم‌انداز توسعه پایدار احصا شوند.

دوستی همچنین با تاکید بر لزوم رسیدن مدیران به تعریفی مشترک از توسعه، عنوان‌کرد: تعریف ما از توسعه این است که بر روی مزیت‌های نسبی منطقه زنجیره ارزش تعریف و کار به بخش خصوصی و مردم تحویل شود؛ در این مسیر دولت نیز نقش خود را به‌عنوان تنظیم‌گر و توانمندساز اجرا کند، بر همین اساس طی ۲ سال گذشته تمرکز ویژه‌ای بر بهبود محیط‌ سرمایه‌گذاری در استان داشته‌ایم که سه فصل پیاپی هرمزگان در سکوی نخست امنیت سرمایه‌گذاری کشور قرارگرفته است.

وی ادامه داد:‌ خروجی دیگر بهبود محیط اقتصادی استان جذب ۷۱۲ همت سرمایه‌گذاری بوده که مجوزهایی برای آن‌ها صادر شده و از این بین ۳۸۰ همت پروژه آغاز شده که بالای ۱۰ درصد پیشرفت دارند.

مزیت پروژه محوری در حوزه دریا، رشد اقتصادی، اشتغال و رونق معیشت مردم است

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور نیز در کارگروه استانی اقتصاد دریامحور خواسته رییس جمهور را در حوزه دریا، حرکت پروژه محوری دانست و گفت: مزیت پروژه محوری در حوزه دریا، رشد اقتصادی، اشتغال و رونق معیشت مردم را بدنبال دارد.

علی اکبر صفایی اظهار کرد: مسیری که استان هرمزگان در جهت توسعه دریامحور آغاز کرده، دقیقا منطبق بر خروجی و جمع‌بندی هیات دولت است. وی افزود: رییس جمهور از ما می‌خواهد در حوزه دریا، پروژه محور پیش برویم؛ چرا که در پروژه‌ها هم اشتغال وجود دارد، هم موجب رونق معیشت مردم می‌شود و هم رشد اقتصادی را درپی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲۷ ارگان مرتبط با دریا در کشور فعالیت دارند، گفت: پروژه‌های خوبی توسط این ارگان‌ها در حوزه دریا آغاز شده است و تمام تلاش ما نیز این است که بتوانیم با هم‌افزایی این پروژه‌ها را به نتیجه برسانیم.

لینک کوتاه : http://simayemakran.ir/?p=3791

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.