0

وحدت حاکم بر هرمزگان دشمن‌سوز است

  • کد خبر : 3782
  • 20 اردیبهشت 1403 - 18:16
وحدت حاکم بر هرمزگان دشمن‌سوز است
مدیر مرکز اسلامی هرمزگان گفت: وحدت و همدلی در کنار تلاش جمعی، توسعه پایدار را رقم خواهد زد و وحدت حاکم بر هرمزگان دشمن‌سوز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آصف باصره در دیدار شیخ محمدعلی امینی از علمای برجسته اهل سنت، عضو هيئت فتواي شوراي مدارس اهل سنت جنوب کشور و مدير مدرسه علوم ديني سلطان العلما بندرلنگه که در دفتر مدیر مرکز اسلامی هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: تنوع قومیتی در هرمزگان و وجود وحدت مثال زدنی میان برادران اهل سنت و شیعه یکی از ظرفیت‌های بی‌نظیر استان است که باعث شده هرمزگان را با سایر استان‌های کشور متمایز کند.

وی افزود: امروز وحدت، مودت و همدلی باید بیش از هر زمان دیگری مورد توجه باشد. این سه مولفه است که در کنار کار و تلاش جمعی باعث تحقق توسعه متوازن و پایدار خواهد شد.

مدیر مرکز اسلامی، وحدت حاکم بر استان هرمزگان را دشمن‌سوز دانست و عنوان کرد: برنامه‌های متنوع و چند بعدی برای تقویت وحدت برادران اهل سنت و شیعه در دستور کار قرار دارد که در راستای عملیاتی کردن آن‌ها از ظرفیت برادران اهل سنت بیش از گذشته استفاده خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین باصره با اشاره به لزوم تبادلات علمی میان تشیع و اهل سنت در مراکز علمی و دینی استان هرمزگان، بیان کرد: تبادل اساتید برای تقویت گفتمان وحدت اسلامی در استان هرمزگان و برگزاری نشست‌ها و جلسات مستمر میان بزرگان اهل سنت و شیعه از جمله برنامه‌های در دست اقدام است.

هرمزگان نماد دوستی و برادری شیعه و سنی است

شیخ محمد علی امینی نیز در این نشست، ضمن استقبال از پیشنهاد مدیر مرکز اسلامی هرمزگان در خصوص تقویت تبادلات علمی و نشست‌های صمیمی، با اشاره به حب برادران اهل سنت به اهل بیت پیامبر اسلام (ص)، گفت: اهل سنت نیز به اهل بیت پیامبر (ص) عشق می ورزند و دل ها همه مملو از محبت اهل بیت پیامبر (ص) است و در واقع این بزرگوارن حلقه وحدت بین تشیع و تسنن هستند.

وی، با اشاره به وحت حاکم بر استان هرمزگان، عنوان کرد: باید تمام تلاش خود را برای حفظ و تقویت این وحدت اسلامی به کار گیریم و دشمنان را در رسیدن به اهداف پلید خود که ایجاد تفرقه میان برادران است مایوس کنیم.

عضو هیات فتوای شوراي مدارس اهل سنت جنوب کشور بیان کرد: استان هرمزگان نماد دوستی و برادری شیعه و سنی است به نحوی که می‌توان آن را به عنوان یک الگو به سایر نقاط ارائه کرد.

لینک کوتاه : http://simayemakran.ir/?p=3782

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.