6
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان:

آغاز هفته هرمزگان از فردا

  • کد خبر : 933
  • 03 اردیبهشت 1400 - 14:12
آغاز هفته هرمزگان از فردا
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از آغاز هفته هرمزگان در آستانه روز ملی خلیج فارس با اجرای دهها برنامه فرهنگی و اجتماعی به منظور معرفی ویژگی‌های هرمزگان در عرصه‌های گوناگون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سیمای مکران به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، رضا کمالی زرکانی در گفت‌وگویی رسانه‌ای عنوان کرد: هفته هرمزگان از ۴ تا ۹ اردیبهشت با ویژه‌برنامه‌های متعددی به بیان و معرفی استعدادها و ظرفیت‌های این استان در ابعاد منطقه‌ای و ملی می‌پردازد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان عنوان کرد: هرمزگان نماد همدلی، اتحاد، همگرایی و همزیستی مردم هرمزگان در طول تاریخ است و مردم این خطه توانسته‌اند در ارتباط با فرهنگ‌های همجوار و حتی ملت‌های آفریقا و شرق دور، فرهنگ و باورها، ارزش ها، آداب و رسوم خود را در گستره ی وسیعی از جهان بسط و گسترش دهند و در این مراوده نیز فرهنگ خود را به زیور زیبایی نیز بیارایند.

کمالی با اشاره به نقش مردم هرمزگان به عنوان حافظان مرزهای فرهنگی و دریایی کشور، خاطرنشان کرد: خلیج فارس آبراهه‌ای بوده که هرمزگان را به جهان خارج متصل کرده و فرهنگ هرمزگان بر این مرکب رام توانسته به اقصی نقاط جهان راه یابد و ضروریست به این نقش هرمزگان در طول تاریخ توجه بیشتری شود و هفته هرمزگان نیز با همین نگرش ایجاد و برنامه‌ریزی شده است.

کمالی زرکانی به شرایط ویژه نخستین دوره هفته هرمزگان اشاره کرد و اظهار داشت: در ستاد این رویداد مهم و با مشارکت همه دستگاه‌ها، صنوف و تشکل‌های مردمی، ده‌ها برنامه و جشنواره و نمایشگاه متعدد طراحی و مصوب شده و از لحاظ اجرایی نیز تا حدود زیادی پیشرفت داشته که به دلیل شرایط ویژه استان و شیوع بیماری کرونا و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی، برنامه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بصورت مجازی برگزار می‌شود.

وی در پایان از حمایت های ویژه حجت الاسلام عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس، همتی استاندار هرمزگان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران دستگاه‌های عضو ستاد، جامعه فرهنگ و هنر و رسانه، تشکل‌های فعال مردمی و سایر مشارکت کنندگان در برگزاری گرامیداشت هفته هرمزگان و روز ملی خلیج فارس تقدیر و تشکر کرد.

لینک کوتاه : http://simayemakran.ir/?p=933

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.