7

جوابیه اداره بهره برداری توسعه فاضلاب شهرستان میناب در خصوص انتشار گزارش تصویری بندرتیاب

  • کد خبر : 1231
  • 16 مرداد 1400 - 10:04
جوابیه اداره بهره برداری توسعه فاضلاب شهرستان میناب در خصوص انتشار گزارش تصویری بندرتیاب
مدير محترم پايگاه خبری سيمای مکران با سلام؛ احتراما در پاسخ به گزارش خبری تصويری منتشر شده در آن پايگاه با عنوان «مشکلات طرح فاضلاب بندر تياب و تخريب ديوار منازل برخی مشترکان واقع در مسير حفاری»، مقتضی است توضيحات زير را جهت تنوير افکار عمومی منتشر نمائيد.

پروژه فاضلاب روستاي تیاب نخستين پروژه های فاضلاب روستایی هرمزگان است كه پس از سال ها توقف در اجراي آن ، سرانجام با تحقق طرح یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی در قالب قراردادی با موضوع تکمیل و رفع نواقص طرح فاضلاب تیاب توسط شرکت طرح و اساس آب سمنگان شروع به کار کرد.
شرکت آب و فاضلاب هرمزگان پس از یکپارچه سازی تاکنون حدود ۳۱٫۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال (معادل سه میلیارد و یکصد و پنجاه میلیون تومان) از ابتدای سال ۹۹ تاکنون برای این پروژه هزینه کرده است. به طوری که با انجام اقداماتی نظیر؛ اصلاح و بازسازی ۸۰ عدد آدم رو فاضلاب، نصب تجهیزات مکانیکی و برقی ایستگاه های پمپاژ فاضلاب ، خرید دو عدد پمپ مستغرق جهت ایستگاه پمپاژ اصلی و خرید لوازم و نصب ۳۵۰ فقره انشعاب فاضلاب جهت بهره برداری و جمع آوری فاضلاب در فاز اول پروژه، پروسه اجرای شبکه و تاسیسات فاضلاب این روستا به طور کامل انجام شده و برنامه ریزی لازم جهت رفع نواقص و نصب باقی مانده انشعابات در دستور کار قرار دارد.


لازم به ذکر است، علی رغم آماده بودن فاز اول تاسیسات فاضلاب در روستای تیاب و فراهم شدن امکان تقسیط حق انشعاب توسط آبفا (مبلغ حق انشعاب بصورت ۱۸ ماهه تقسیط شده و ۱۵۰ دفترچه تقسیط تاکنون بین مردم توزیع شد)، تاکنون اهالی محترم نسبت به خرید و وصل انشعابات خانگی اقدام ننموده اند.
همچنین شرکت آب و فاضلاب در خصوص تخریب دیوار چند منزل مسکونی به دلیل بالا بودن سطح آب و ریزشی بودن زمین، باتوجه به پیش بینی احتمال بالای ایجاد خسارت به منازل موجود در مسیر حفاری، تمامی منازل را تا سقف پنجاه میلیون تومان تحت پوشش بیمه خسارت قرار داده است به طوری که در این رابطه کارشناس بیمه نیز از محل بازدید کرده و خسارت توسط پیمانکار پرداخت می گردد.


گفتنی است، با توجه به اینکه در اجرای هر طرحی احتمال ایجاد آسیب و خسارت وجود دارد، قبل از شروع حفاری با مالکان منازل مسکونی آسیب دیده در خصوص احتمال تخریب و پرداخت بیمه از سوی پیمانکار پروژه جهت بازسازی منازل نیز مذاکره و توافق صورت گرفته است.
در پایان ضمن عذرخواهی از مشترکان محترم، به اطلاع می رساند هم اکنون بازسازی منازل آسیب دیده طبق توافق در حال انجام است که پس از اتمام آن مستندات بازسازی مسیر حفاری شبکه فاضلاب منتشر خواهد شد.

اداره بهره برداري و توسعه فاضلاب شهرستان ميناب

لینک کوتاه : http://simayemakran.ir/?p=1231

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. باسلام واحترام
    وقتی خسارت وارد میشه بایدبطورکامل بازسازی انجام شود این خسارت تنهادیوارمنازل مسکونی نیست راه کوچه های روستاهم خسارت وارد شده بطوری که الان پیادهم نمیشه عبورکردپس خسارت عمومی وظیفه چه کسی هست

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.