5

نخستین جشنواره ملی آسمان هشتم ویژه روستاهای کشور در روستای کردر رضوی میناب برگزار می شود

  • کد خبر : 1597
  • 09 اسفند 1400 - 22:50
نخستین جشنواره ملی آسمان هشتم ویژه روستاهای کشور در روستای کردر رضوی میناب برگزار می شود
دبیر جشنواره ملی فرهنگی هنری آسمان هشتم گفت: نخستین جشنواره فرهنگی هنری آسمان هشتم ویژه روستاهای کشور از دهم الی دوازدهم اسفند ماه سال جاری به میزبانی روستای کردر رضوی شهرستان میناب در استان هرمزگان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری سیمای مکران ، ابراهیم زاکری گفت: این جشنواره در پنج رشته شامل سرودرضوی، تئاتر رضوی، فیلم کوتاه رضوی ، صنایع دستی رضوی و کتابخوانی رضوی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه  مقدمات کار و برگزاری این جشنواره ملی فراهم شده است، تصریح کرد: جوانان و نوجوانان و اهالی روستای کردر رضوی در حال فضاسازی و آماده‌سازی این جشنواره هستند و تعداد ۲۰ واحد مسکونی نیز برای اسکان میهمانان فراهم شده است.

دبیر جشنواره ملی فرهنگی هنری آسمان هشتم گفت: گروه های سرود و تئاتر وارد شهرستان میناب و روستایی کردر رضوی می شوند و در  این جشنواره قریب به ۱۰ استان کشور حضور فعال خواهند داشت.

زاکری در خصوص تیم داوری این رویداد کشوری ابراز کرد: با همکاری کوروش زارعی ،مدیر تئاتر و هنرهای نمایشی کشور، زحمات بسیار زیادی برای انسجام تیم داوری کشیده شد و از داوران برجسته و خوب  کشور دعوت بعمل آمده است.

این فعال فرهنگی استان هرمزگان در خصوص قدمت برگزاری این جشنواره نیز سخن گفت و تشریح کرد: جشنواره آسمان هشتم ویژه استان هرمزگان در روستای کردر رضوی از سال ۸۶ آغاز به کار کرد و امسال که سال ۱۴۰۰ هست، ۱۵ دوره جشنواره فرهنگی هنری و ورزشی آسمان هشتم در استان هرمزگان ویژه نوجوانان و جوانان استان هرمزگان برگزار شده است.

دبیر جشنواره ملی فرهنگی هنری آسمان هشتم گفت: این جشنواره در اوج خودش در سال ۹۰ بیش از ۲۵۰۰ نفر از نوجوانان و جوانان استان هرمزگان را جذب کرد.

زاکری افزود: جشنواره در قالب ۲۶ رشته از مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی به میزبانی روستای کردر رضوی  آغاز گردید و همچنین جشنواره سرود رضوی ویژه کانون های مساجد کشور در سال ۹۰ تصمیم‌گیری شد که آیین اجرایی آن در سال‌های  ۹۱ ، ۹۲ و ۹۳ سه سال پیاپی با بهترین شیوه برگزار شد.

وی از حمایت خوب مردم این روستا از این جشنوراه طی سال های متمادی سخن گفت و خاطرنشان کرد: یکی از برجسته‌ترین امورات که اهالی انجام دادند این بود که برای اسکان گروه های سرود منازل خودشان را در اختیار دبیرخانه جشنواره قرار دادند و هم میهمانان ویژه و هم داوران و گروهها که از اقصی نقاط کشور تشریف آورده بودند  محل اسکان شان در منازل مردم بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://simayemakran.ir/?p=1597

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.